Let's Change Beauty
Echte Schoonheid
Bij Dove geloven wij dat schoonheid een bron van inspiratie en zelfvertrouwen moet zijn en niet een reden voor onzekerheid. Onze missie is om schoonheid te transformeren in een positieve ervaring voor elke vrouw en de volgende generatie. Daarom proberen we vrouwen een positiever beeld te geven van hun eigen uiterlijk, hun zelfvertrouwen te verbeteren en het beste uit zichzelf te halen.
De betrouwbare zorg van Dove
Onze producten worden gebruikt door vrouwen die weten dat schoonheid niet alleen wordt bepaald door de buitenkant, maar ook van binnenuit komt. En om al die verschillende schoonheden goed uit te laten komen heeft Dove een groot assortiment aan producten voor persoonlijke verzorging die mild zijn voor huid en haar.
Door de Jaren
Dove kent een lange geschiedenis. In 1957 begonnen we met de productie van zeep met een ¼ hydraterende crème. Door de jaren heen zijn we, in nauwe samenwerking met de medische wetenschap, verder gegaan met het ontwikkelen van de beste producten op het gebied van persoonlijke verzorging. Zo bracht Dove in de jaren ‘80 de hydraterende wasgel op de markt. Daarnaast deden toen ook deodorants, bodylotions, een gezichtsreiniger, shampoos en conditioners hun intrede. In 1993 kwam Dove op de Nederlandse markt.
De feiten
- Het grootste merk ter wereld in producten voor persoonlijke verzorging, met dubbelcijferige groei.
- Hogere omzet dan alle merken toiletzeep tezamen.
- In de VS worden jaarlijks meer dan 1 miljard douches genomen met Dove-producten.
Dove Self Esteem Program
Sinds 2004 zet het Dove self-esteem project zich wereldwijd in om jongeren aan een beter zelfbeeld te helpen zodat zij het beste uit zichzelf kunnen halen. Ieder verkocht Dove product draagt bij aan dit project. Vooral moeders, maar ook anderen die veel met jongeren te maken hebben, zijn een rolmodel voor jongeren.Zelfvertrouwen geef je door, net zoals een gebrek aan eigenwaarde. Daarom willen we zoveel mogelijk volwassen vrouwen bereiken en hen helpen zelfvertrouwen door te geven aan jonge kinderen, zodat deze hun volledige potentieel kunnen benutten. In Nederland bereiken we jaarlijks gemiddeld 30.000 studenten en 60.000 ouders/verzorgers met het Dove Self-Esteem Program, waardoor we een positieve impact maken op de volgende generatie. Lees meer
The Code
Dove staat wereldwijd bekend voor het vertegenwoordigen en vieren van schoonheid in al haar diversiteit. Wat als we dit zouden gebruiken als de code om echte schoonheid voor te stellen? Onze nieuwe campagne, The Code, onderzoekt de impact van AI op schoonheid, terwijl we de blijvende erfenis vieren die Dove heeft opgebouwd. Met de explosie van kunstmatige intelligentie die een nieuwe bedreiging vormt voor echte schoonheid, hebben we in 2024 de Dove Real Beauty Pledge bijgewerkt om te beloven dat we #KeepBeautyReal zullen houden en nooit AI zullen gebruiken om de beelden van vrouwen te creëren of te vervormen.
Contacteer Unilever over Dove
Als u vragen of opmerkingen heeft over Dove, gelieve onze contactpagina te bezoeken