Dove logo

Dove

Wat is schoonheid? Die vraag is moeilijk te beantwoorden. Dove vindt dat schoonheid voorkomt in vele vormen, maten en leeftijden.

Echte schoonheid

Onze producten worden gebruikt door vrouwen die weten dat schoonheid niet alleen wordt bepaald door de buitenkant, maar dat zij ook van binnenuit komt. En om al die verschillende schoonheden goed uit te laten komen, heeft Dove een groot assortiment aan producten voor persoonlijke verzorging die mild zijn voor huid en haar.

Therapie voor de huid

Dove is al meer dan vijftig jaar expert op het gebied van huidverzorging. Door de jaren heeft het merk continu innovatieve technologieën ontwikkeld om te helpen de huid nog beter te verzorgen.

Alle Dove-douchecrèmes bevatten de nieuwe NutriumMoisture™-technologie, waarmee de huid optimaal kan worden gevoed en verzorgd. De unieke combinatie van hydraterende ingrediënten verrijkt met huideigen lipiden wordt in de huid opgenomen, zodat deze tijdens het douchen wordt gevoed.

Schoonheid in verschillende vormen, maten en leeftijden

Dove heeft als missie "vrouwen zich elke dag mooi laten voelen door het hedendaagse stereotiepe schoonheidsideaal te verruimen en vrouwen te inspireren uitstekend voor zichzelf te zorgen." Dove gelooft dat schoonheid bestaat in verschillende vormen, maten en leeftijden en dat ’echte’ schoonheid authentiek en verbluffend mooi kan zijn.

Daarom lanceerde Dove in 2005 wereldwijd de campagne Tijd voor Echte Schoonheid om de discussie op gang te brengen en het debat over schoonheidsnormen te stimuleren.Hiermee helpt Dove miljoenen jonge mensen hun zelfvertrouwen te vergroten via educatieve programma’s. Tegen 2015 willen we wereldwijd 15 miljoen jonge mensen hebben bereikt. In België hebben we in 2011 meer dan 20.000 jonge mensen bereikt met ons programma.

Uitbreiding productgamma

De nieuwe deodorantlijn van Dove – Natural Touch – combineert Dode Zee-mineralen met ¼ hydraterende crème om de kwetsbare okselhuid optimaal te verzorgen. De huid wordt gevoed, met als resultaat zichtbaar zachtere en gladdere oksels.De unieke samenstelling van het water in de Dode Zee – het zoutste ter wereld en met een hoger magnesium- en kaliumgehalte dan in andere oceanen – is de belangrijkste factor voor de huidverzorgende eigenschappen ervan.

Bovendien bevat de Dode Zee meer dan 20 verschillende mineralen. Een groot aantal ervan komt overeen met mineralen die in onze huid aanwezig zijn en die op een natuurlijke manier het functioneren van de huidcellen ondersteunen.

Het nieuwe Dove Purely Pampering-gamma bestaat uit twee douchecrèmes die ervoor zorgen dat de huid ontspannen en gevoed aanvoelt. Voor de douchecrèmes is niet alleen gebruikgemaakt van de nieuweNutriumMoisture™-technologie voor optimale voeding en verzorging, ze bevatten ook bijzondere ingrediënten, zoals sheaboter, vanille, kokos en jasmijn. Deze zorgen voor een optimale verzorging van de huid en bovendien kun je er jezelf ook nog eens lekker mee verwennen.

De feiten

  • Dove is het grootste merk ter wereld op het gebied van producten voor persoonlijke verzorging. 
  • In 1993 kwam Dove op de Belgische markt met de Dove cream bar, gevolgd door douche- en badcrèmes. In 1998 volgde het huidverzorgingsgamma, in 1999 de deodorants en in 2001 de shampoos en conditioners. 
Terug naar top