Olá logo

Ola

Mensen hebben zin in leuke dingen zoals samen genieten en ongeremd plezier maken. Of je nu onderweg bent, thuis of op je werk, er is altijd wel een momentje voor je favoriete OLA-ijs.

Het beste uit de natuur

Het beste uit de natuur ... Daar gaan we elke dag voor bij OLA. Melk, fruit en chocolade vormen de belangrijkste basis voor al onze producten en we doen er dan ook alles aan om de natuurlijke goedheid van deze ingrediënten tot hun volle recht te laten komen in onze ijsjes.

Al het goede van melk, fruit en chocolade

Overdag, in het weekend of tijdens een feestelijk moment: van ijs kan je altijd genieten. OLA is dan ook je partner bij uitstek en zorgt voor jouw favoriete ijsje. Hoe zorgen we ervoor dat onze ijsjes het lekkerst zijn? Simpelweg door de beste ingrediënten te gebruiken bij de bereiding van ons ijs. We hebben een passie voor melk, fruit en chocolade en dat proef je!

Denk je aan ijs, dan denk je aan het hartlogo van OLA. Als je zin hebt in een ijsje vind je ongetwijfeld iets van je gading in het OLA-assortiment. Een Magnum als je zin hebt in een heerlijk verwenijsje op een stokje, een lekkere Cornetto, een Raket of een Calippo, een verfrissend lichte Solero..., de keuze is groot. Ook thuis zorgen we voor een uitgebreid gamma van verleidelijk romig tot fris en fruitig ijs: Viennetta, Fermette en Carte d'Or.

We vernieuwden ook de receptuur van al onze kinderijsjes, die nu minder suiker en meer fruit of melk bevatten. Daarenboven bevat ons kinderijs geen artificiële kleurstoffen, smaakstoffen of bewaarmiddelen.

Happier planet

Ook bij OLA werken we er hard aan om een bijdrage te leveren aan het behalen van de doelstellingen die Unilever zich heeft gesteld in haar Sustainable Living Plan. OLA wil werken aan een beter milieu, aan duurzaamheid en we willen mensen helpen een gezonde keuze te maken! Om die missie te volbrengen, hebben we enkele doelen voor ogen.

Zo willen we de klimaatverandering helpen aanpakken door minder broeikasgassen te produceren tijdens het koelproces van ons ijs. Als ’s werelds grootste ijsproducent hebben we bijvoorbeeld al 450.000 vriezers met klimaatvriendelijke koelmiddelen aangekocht. Tegen 2015 komen er nog eens 850.000 bij.

Ook zullen we tegen 2015 alle cacao voor ons Magnum-ijs uit duurzame bronnen betrekken. We werken daarbij samen met de Rainforest Alliance. Verder werken we er hard aan om de hoeveelheid calorieën in onze ijsjes te beperken. Tegen 2014 zal 100% van onze kinderijsjes slechts 110 calorieën of minder per portie bevatten.

Zo doen we ons best om bij te dragen aan een happier planet.

Wist je dat...

  • Unilever op wereldvlak de grootste ijsfabrikant is.
  • over de hele wereld elk jaar ongeveer 60 miljard euro aan ijs en ijsjes wordt uitgegeven. het hart van OLA bekend is in meer dan 40 landen wereldwijd. Elk land heeft zijn eigen ijsnaam. Zo heb je Wall's in het Verenigd Koninkrijk, Langnese in Duitsland, Algida in Italië, Miko in Frankrijk...
  • er ongeveer 5 liter melk nodig is om 3,5 liter ijsmix te maken.
  • het houten ijsstokje in 1921 werd geïntroduceerd.
  • er gemiddeld 50 likjes nodig zijn om één bolletje ijs op te krijgen.
  • de meerderheid van Europese voedingsdeskundigen en diëtisten ervan overtuigd is dat voedingsproducten met een hoog 'fun'-gehalte zoals ijs ertoe bijdragen dat mensen hun evenwichtig voedingspatroon langer kunnen volhouden.
  • in de zomer van 1956 OLA voor het eerst ijs begon te verkopen in België. In 2006 vierden we uitgebreid onze 50ste verjaardag.
Terug naar top