Toggle Zoeken
NL FR

  1. Home
  2. Carrière
  3. Professionals
  4. Unilever-vakgebieden

Unilever-vakgebieden

Met een portfolio van meer dan 400 merken en activiteiten in 190 landen bieden we uitzonderlijke carrièremogelijkheden. Bij Unilever krijg je de kans je eigen weg uit te stippelen, passend bij jouw doelen, interesses en kwaliteiten. Hier kun je het vakgebied kiezen dat daarbij aansluit. Zo kun jij persoonlijk groeien terwijl je bouwt aan onze sterke merken.

Unilever-departementen

Marketing

Marketing brengt prachtige producten tot leven. Bouwen aan sterke merken betekent bouwen aan relaties die generaties lang in stand kunnen blijven. Met onze wereldwijde portfolio van meer dan 400 sterke merken waarop consumenten overal ter wereld vertrouwen, bieden we marketeers uitzonderlijke carrièremogelijkheden.

Een marketingcarrière bij Unilever betekent dat je kunt bijdragen aan mooie categorieën en fantastische producten in een inspirerende en creatieve werkomgeving. Onze wereldwijde en lokale experts signaleren trends, consumentengedrag en innovatiemogelijkheden om ervoor te zorgen dat onze merken onderscheidend en relevant blijven.

In een voortdurend veranderende omgeving is marketing essentieel om de vraag van consumenten te begrijpen, te creëren en uit te bouwen om zo groei van marktaandeel en volume te realiseren. Zowel in Brand Development als in Brand Building krijg je direct verantwoordelijkheid voor onze sterke merken.

Onze marketeers spelen een cruciale rol bij het aangaan van contacten met consumenten om een diepgaand inzicht te krijgen in hun voorkeuren en behoeften. Zo kunnen zij hen – via onze merken – betrekken bij onze duurzaamheidsmissie. Daarnaast leiden onze marketeers projecten, initiëren zij innovaties en stimuleren zij marktontwikkeling om merken voor het leven te bouwen.

Customer Development

In vrijwel ieder land in de wereld wordt elke seconde door bijna 25.000 mensen een Unilever-product gebruikt. Deze producten worden gekocht bij 11 miljoen winkels, die worden geleid door 150.000 klanten. Door nauw samen te werken met onze klanten zorgen onze ambitieuze, gepassioneerde en getalenteerde sales professionals ervoor dat al die consumenten kunnen beschikken over onze producten tegen de juiste prijs.

Wij bieden uitdagende functies waarbij je direct veel verantwoordelijkheid krijgt. Dit kan zijn in categoriemanagement – waar je werkt aan de ontwikkeling en implementatie van oplossingen en activiteiten voor merken en categorieën – of in accountmanagement, waar je je concentreert op omzet, winst en marktaandeel bij klanten. Een functie in Customer Development bij Unilever daagt je uit en geeft je de kans voorop te lopen op het gebied van consumententrends, -gewoonten en -gedrag.

Klanten, shoppers en consumenten staan centraal bij alles wat we doen. Inzicht in ons bedrijf, onze klanten, shoppers en consumenten is essentieel voor een perfecte uitvoering en om onze klanten goed van dienst te kunnen zijn. We concentreren ons op ‘verkoopgrondslagen’ (sales fundamentals) – normen die onze prestaties op de winkelvloer meten. In samenwerking met retailers richten we ons op een perfecte uitvoering op de winkelvloer van consument- en shoppergerichte categorieplannen.

Onze innovatieve aanpak om gezonde langetermijnrelaties met onze zakelijke partners op te bouwen, wordt consequent door onze klanten wereldwijd gewaardeerd. Door onze toonaangevende middelen, wereldwijde ervaring en rijke kennis optimaal te benutten, kunnen wij intensieve, langdurige relaties met klanten opbouwen.

Finance

Wereldwijd neemt finance een centrale plaats in bij Unilever. Met 5.500 medewerkers is het de motor achter duurzame en winstgevende groei. Onze gepassioneerde en getalenteerde finance professionals spelen een vitale rol bij alle belangrijke activiteiten om Unilevers ambitieuze en inspirerende strategie te realiseren.

Als finance professional krijg je direct verantwoordelijkheid en word je betrokken bij strategieën en besluitvorming op korte en lange termijn in multidisciplinaire teams, waar je direct impact kunt hebben.

We werven en ontwikkelen de allerbesten met ons gedegen carrière- en trainingsprogramma dat is ontwikkeld en wordt geleid door onze eigen Financials. Wij bieden je uitdaging en je krijgt de ruimte om je eigen carrière vorm te geven binnen onze internationale onderneming.

Je kunt binnen de volgende gebieden je carrière ontwikkelen:

Finance Business Partners voor bijvoorbeeld Marketing of R&D; zij spelen een sleutelrol bij het ontwikkelen en implementeren van strategieën om winstgevende groei te bevorderen.

Information Management & Reporting richt zich op het verschaffen van informatie ten behoeve van performance management, het in stand houden van financiële processen en het bevorderen van simplificatie.

Control & Accounting zorgt ervoor dat de boekhoudkundige afhandeling correct is, houdt controlemechanismen in stand en houdt zich bezig met het managen van bedrijfsrisico’s.

Corporate Finance omvat binnen Finance de specialismen belastingen, treasury, investor relations en mergers & acquisitions.

Supply Chain

Onze Supply Chain is essentieel om onze producten bij klanten en consumenten te krijgen; van het inkopen van grondstoffen tot planning, productie en levering van het eindproduct.

Omdat wij een van ‘s werelds grootste bedrijven voor consumentenproducten zijn, bieden de schaal en het belang van onze Supply Chain-activiteiten veel fascinerende nationale en internationale carrièremogelijkheden. Onze mensen bij Supply Chain zijn gepassioneerd ten aanzien van hun werk en de vitale rol die ze spelen om onze ambities op het gebied van duurzaamheid waar te maken. We dagen je uit elke dag weer beter te zijn en ambities te realiseren; onze Supply Chain Academy ondersteunt je met de middelen en training die je nodig hebt.

Van de inkoop van grondstoffen tot het leveren van de eindproducten, een carrière bij Supply Chain betekent openstaan voor de behoeften van consumenten en klanten, samenwerken met leveranciers en ervoor zorgen dat alles – van de kwaliteit van onze producten tot de service aan onze klanten – consistent van wereldklasse is.

In ons programma Partner to Win werken we samen met onze leveranciers om te innoveren, capaciteit op te bouwen, duurzaamheid te verankeren, waarde te genereren en service van wereldklasse te leveren. Zo kunnen we partnerships voor de lange termijn creëren die gericht zijn op wederzijdse duurzame groei.

Unilevers Supply Chain levert een enorme bijdrage aan ons Sustainable Living Plan. Zo worden er veel recyclebare verpakkingsmiddelen gebruikt en wordt het watergebruik in het productieproces gereduceerd.

Food Solutions

Unilever Food Solutions is het wereldwijde foodservicebedrijf van Unilever, actief in 74 landen. We zijn leiders in onze bedrijfstak en leveren innovatieve en kwalitatief hoogwaardige professionele voedingsingrediënten en diensten die toegevoegde waarde bieden. Onze ingrediënten worden gebruikt door de beste chefs om voedzame en smakelijke maaltijden te creëren waar hun klanten van genieten.

Bij ons staat ‘chefmanship’ centraal. Dit zijn kwaliteiten die een goede chef en een succesvolle foodserviceorganisatie definiëren. Door chefmanship te integreren in al onze activiteiten, kunnen wij chefs helpen hun bedrijf efficiënter te runnen en hun winstgevendheid te verbeteren.

In een carrière bij ons werk je dagelijks met topchefs en distributiepartners en zorg je er samen met ons voor dat we sneller groeien dan de concurrentie met onze sterke merken zoals Knorr, Lipton en Hellmann’s.

Je krijgt de kans onze oprechte passie voor voeding met ons te delen – dat is wat onze medewerkers uniek maakt en Unilever Food Solutions helpt de concurrentie voor te blijven.

Je maakt deel uit van een wereldwijd bedrijf – je carrière spitst zich toe op jouw sterke punten en ambities. Je wordt onderdeel van een nog grotere wereldwijde onderneming – Unilever – die nog veel meer carrièremogelijkheden biedt.

Je maakt deel uit van een winnend team met ondernemingsgeest – wij ontwikkelen de beste professionals in de bedrijfstak.

Je krijgt al vroeg in je carrière verantwoordelijkheden, zodat je een echt verschil kunt maken – ons uitgebreide programma voor leiderschapsontwikkeling is een van de beste ter wereld.

Human Resources

HR bij Unilever is HR met impact. Je maakt niet alleen deel uit van de Unilever-cultuur – je helpt om die te creëren.

Onze groeiambities vereisen dat onze organisatie een structuur en cultuur heeft die ervoor zorgt dat we ‘fit to win’ zijn in een omgeving die snel verandert. Bovenal vereisen ze dat we ‘s werelds beste talenten en leiders vinden en ontwikkelen.

Wij weten dat een betrokken organisatie een effectieve organisatie is. Onze medewerkers kunnen gepassioneerde voorvechters zijn voor onze merken en producten. HR-professionals spelen een leidende rol door het juiste talent aan te trekken, te ontwikkelen en te behouden, door te zorgen voor de ontwikkeling van onze huidige en toekomstige leiders en door een cultuur te creëren die is gericht op zowel prestatie als de mensen daarachter.

Unilever loopt voorop met haar HR-structuur. Binnen HR bij Unilever kun je van toegevoegde waarde zijn voor de gehele organisatie in de volgende functies en teams:

Business Partners

Zij stellen vast wat de organisatie nodig heeft om de beste strategieën te ontwikkelen, managen en implementeren. Zij zorgen voor de juiste structuur, cultuur, mensen en vaardigheden om te voldoen aan de behoeften van het bedrijf.

Expertise-teams

Om de continue groei van ons bedrijf te ondersteunen, creëren deze teams strategieën, processen, systemen en hulpmiddelen om ieder bedrijfsonderdeel in staat te stellen getalenteerde mensen aan te trekken, te selecteren en te ontwikkelen. Ook werken deze teams aan het creëren van een optimaal verloningsbeleid.

Services

Zij leveren en werken aan de voortdurende verbetering van diensten als loonadministratie, werving, pensioenen en secundaire arbeidsvoorwaarden. Ze houden zich ook bezig met het managen van het prestatieniveau van deze diensten.

Terug naar top