Duurzaam leven gemeengoed maken voor 8 miljard mensen
Tien jaar geleden begonnen we aan een reis om 's wereld meest duurzame bedrijf te worden. Om te bewijzen dat groei niet ten koste hoeft te gaan van mensen en onze planeet, en om te laten zien dat het bedrijfsleven zich ook met acties kan inzetten voor het goede en niet slechts met woorden. We hebben veel van onze doelen bereikt, maar helaas anderen niet gehaald. Nu, een decennium later, delen we wat we hebben geleerd, en we plaatsen wat we hebben geleerd aan het hart van een nieuwe, nog ambitieuzere strategie.
Terugkijkend op een baanbrekend decennium
In 2010 hebben we het Unilever Sustainable Living Plan (USLP) geïntroduceerd. Het USLP veranderende alles. In een tijd waarin de meeste bedrijven duurzaamheid en business als twee aparte entiteiten zagen, zagen wij dat ze met elkaar zijn verbonden. Dit was geen duurzaamheidsplan. Het was een plan voor een succesvol, duurzaam bedrijf.
We hebben naar elk aspect van onze waardeketen gekeken en onze aanpak rondom grote doelen gekaderd waarvan we wisten dat ze aan het hart lagen van de wereldwijde agenda voor de ontwikkeling van duurzaamheid, klimaatactie, gendergelijkheid, de gezondheid en voeding van miljarden mensen, respect voor het milieu, en een eerlijkere, welvarendere wereld.
Vervolgens fundeerden we deze doelen met misschien wel de meest uitgebreide reeks duurzaamheidsdoelen die ooit gesteld zijn door een bedrijf van ons formaat.