Doorgaan naar Inhoud

Welkom in Sunsilk City

Gepubliceerd:

Gemiddelde leestijd: 2 minuten

Sunsilk, Unilevers eerste merk in Roblox, gamet een wereld vol mogelijkheden voor meisjes

Dit is een kleurrijk en levendig beeld van Sunsilk City op Roblox.

Is het je ooit opgevallen hoe weinig vrouwelijke personages er in videospellen voorkomen?

Hoewel 41% van de gamers ter wereld zich als vrouw identificeert, zijn er nog steeds meer mannelijke dan vrouwelijke personages. En zelfs als er vrouwen in voorkomen, zijn het vaak jonkvrouwen in nood.

Ons haarverzorgingsmerk Sunsilk besloot deze status quo uit te dagen door de regels te herschrijven in Sunsilk City: een virtuele wereld bevolkt door herkenbare vrouwelijke karakters en gewijd aan empowerment van en interactie met GenZ-consumenten en hun passie voor gaming.

Met biochemicus, influencer en gamer Jessica Lakshmi als host, ondersteunt alles in Sunsilk City, van de minigames tot het leren in de echte wereld in het House of Skills, het doel van het merk om meisjes te helpen het zelfvertrouwen te krijgen dat ze nodig hebben om hun dromen te verwezenlijken.

"Met de wijdverspreide mogelijkheden van de metaverse, zagen we een ongelooflijke kans om een nieuwe generatie te bereiken op een boeiende en authentieke manier," zegt Purnima Lamba, Global Brand Vice President, Sunsilk. "Onze hoop is dat Sunsilk City meisjes zal inspireren om hun horizon te verbreden, maar ook een leuke ervaring zal bieden."

Jessica is het daarmee eens. "Als vrouw die de wereld van de bèta/techniek binnenstapt, heb ik heel wat hindernissen moeten overwinnen", zegt ze. "Ik hoop dat de campagne zal helpen om meisjes de inspiratie en middelen te geven die ze nodig hebben om hun dromen te volgen."

Sunsilk City is te bereiken op Roblox

Terug naar boven