Doorgaan naar Inhoud

Verjaardadfeest van een meisje met haar familie

Wij bieden gratis digitale tandartsconsulten voor miljoenen

Slechts een derde van de mensen in lage-inkomenslanden heeft toegang tot professionele tandheelkundige zorg. Daarom gebruikt onze familie van mondverzorgingsmerken nieuwe technologie om actie te ondernemen.

Voor meestal mensen is kiespijn of bloedend tandvlees een waarschuwing dat we een afspraak moeten nemen bij de tandarts. We leunen achterover in de stoel, zeggen 'aaaaaah', en krijgen advies van de expert om alles in orde te zetten. Maar voor miljoenen mensen is toegang tot de tandarts bijna onmogelijk.

Slechts 35% van de mensen in lage-inkomenslanden heeft toegang tot mondzorgdiensten.

Volgens onderzoek van het King's College London, bedient 69% van de tandartsen in de wereld slechts 27% van de wereldbevolking. Uit een rapport van de Wereldgezondheidsorganisatie blijkt ook dat 82% van de mensen in landen met een hoog inkomen toegang heeft tot mondzorg, terwijl dat cijfer in landen met een laag inkomen daalt tot slechts 35%.

Op 65-jarige leeftijd hebben vier op vijf Ghanezen al hun tanden verloren* , de gemiddelde Indonesiër zal 11 missende tanden hebben**, en in Vietnam hebben mensen gemiddeld zes tanden verloren.*** In Bangladesh heeft de gemiddelde persoon zeven tanden verloren voordat hij 60 wordt.****

Een chronisch gebrek aan goed opgeleide tandartsen en onbetaalbaar hoge kosten leiden er vaak toe dat mondgezondheidsproblemen worden genegeerd en behandeling wordt uitgesteld, vooral in midden- en lage-inkomenslanden. Unilever merkenassortiment in mondverzorging wil hier echter verandering in brengen.

Pepsodent poster voor online tandheelkundig consult

Wacht niet tot het te laat is,, #TalkToADentist

De campagne #TalkToADentist heeft als doel 200 miljoen mensen te bereiken

Via 'Wacht niet tot het te laat is, #TalkToADentist' bieden onze mondverzorgingsmerken telediensten aan om barrières zoals kosten, afstand en beschikbaarheid van tandartsen op grote schaal te helpen bestrijden. Mensen kunnen digitaal inchecken bij een tandarts via videogesprek, WhatsApp of live streaming op Facebook, en dat alles volledig gratis.

De merken organiseren ook tandheelkundige kampen waar mensen terecht kunnen voor een gratis controle in levende lijve. Samen zullen deze diensten naar schatting 200 miljoen mensen over de hele wereld helpen om hun mondgezondheid onder controle te krijgen en zo ernstige pijn, dure en ingewikkelde behandelingen en uiteindelijk tandverlies te voorkomen.

Op missie om mondziekten uit te roeien

Mariano Sampietro, Global Vice President Oral Care bij Unilever, zegt: "Onze merken zijn op een missie om de kracht van een gezonde glimlach te ontketenen en mondziekten voor iedereen uit te bannen. Wij vinden dat iedereen recht heeft op een goede mondgezondheid en toegang tot gemakkelijke en betaalbare deskundige tandheelkundige zorg.

"Met deze campagne hopen we het bewustzijn te vergroten, zodat mensen begrijpen hoe belangrijk het is om vroegtijdig te handelen, vanaf het moment dat er een probleem ontstaat."

*

Slechts 35% van de mensen in lage-inkomenslanden heeft toegang tot mondzorgdiensten.

***

Indonesia: Riskesdas (National Health Survey Data) oral health from Persatuan Dokter Gigi Indonesia

****

Bangladesh: According to an article of Bangladesh Medical Research Council Bulletin (Vol 40 No 2), published in August 2014