1. Home
  2. ...
  3. Ander nieuws
  4. Axe en Becel winnen EFFIE Awards

Axe en Becel winnen EFFIE Awards

Juni 2012 - Tijdens de uitreiking van de EFFIE Awards 2012 in België vielen Axe en Becel in de prijzen met hun geïntegreerde reclamecommunicaties.

De EFFIE Awards

Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de EFFIE Awards op 12 juni, waarbij zo’n 500 vakmensen uit de marketing- en communicatiesector aanwezig waren, vielen Axe en Becel in de prijzen: Axe won een Gouden EFFIE en Becel won een Zilveren EFFIE.

De EFFIE Awards bestaan in België al sinds 1987 en worden uitgereikt als beloning voor creatieve reclamecampagnes waarvan bewezen is dat deze effect hebben en hun doelstellingen overtreffen. Unilever nam met drie merken deel aan de strijd om de EFFIES. In totaal werden zestien productcampagnes ingediend waarvan er zes een EFFIE Award ontvingen.

Consistente uitvoering

Axe won een Gouden EFFIE 2012 voor de ‘Mating Game’-campagne van de afgelopen jaren. De EFFIE werd toegekend op grond van de consistente uitvoering van de krachtige ‘brand-essence’. De langetermijncampagne van ‘the Mating Game’ laat zien hoe een merk fris en populair kan blijven door de uitvoering aan te passen, terwijl wordt vastgehouden aan een sterk campagne-idee, inmiddels gedurende meer dan zes jaar, aldus de vakjury. Zij spraken ook hun waardering uit voor de sterke lokale implementatie van de internationale campagne.

Sterke ‘consumer insight’

Met het winnen van een Zilveren EFFIE ontving Becel voor het eerst een EFFIE Award. De Zilveren EFFIE werd toegekend op grond van een sterke ‘consumer insight’, het plaatsen van echte mensen op de voorgrond via testimonials, goede targeting en de effectieve inzet van meerdere geïntegreerde kanalen.

Sterk jaar

Juryvoorzitter Marc Frederix: “Met zes EFFIE Awards uit zestien ingediende cases kunnen we van een sterk jaar spreken. Hiervan getuigen ook de vele diepgaande discussies die binnen de jury over elk dossier werden gevoerd. Marketeers die erin slagen om op basis van duidelijke ‘consumer insights’ een geïntegreerde campagne te voeren waarin een ‘social media-luik’ zorgt voor reële meerwaarde door middel van ‘consumer engagement’ worden hiervoor beloond. De cases van Lay’s (ook winnaar van een Gouden EFFIE) en Axe bewijzen hoe co-creatie bijdraagt aan een echte commerciële boost. Zij verdienen terecht een Gouden EFFIE.”

Meer over deze onderwerpen te weten komen
Terug naar top

WE KOMEN GRAAG MET JE IN CONTACT

We zijn altijd op zoek naar mensen die geïnteresseerd zijn in een duurzame toekomst.

CONTACTEER ONS

Neem contact op met Unilever en de gespecialiseerde teams of maak wereldwijd nieuwe connecties.

Contacteer Ons