Slechts een paar weken geleden hebben we de deuren geopend van Hive, ons nieuwe, ultramoderne Foods Innovation Centre in Wageningen, waar we samenwerken om slimme ideeën om te zetten in de gezonde en duurzame voedingsmiddelen van de toekomst . We hebben ons werk voortgezet om meer plantaardig voedsel te ontwikkelen en hebben zelfs samengewerkt met Burger King om de plantaardige Rebel Whopper, powered by De Vegetarische Slager, te lanceren.
En aangezien een derde van al het voedsel dat wereldwijd geproduceerd wordt verspild wordt, hebben we een aantal ingenieuze manieren bedacht om met leveranciers, restaurants en consumenten samen te werken om die onaanvaardbare statistiek te helpen verminderen. Bovendien lanceerden wij in Nederland de Doe Maar Lekker Vegetarisch campagne in samenwerking met Albert Heijn en de Nationale Postcode Loterij. Hiermee stimuleerde wij mensen om een dagje vegetarisch te eten wat uiteindelijk een CO2 besparing van meer dan 2700 ton opleverde. Dit staat gelijk aan de CO2-emissie van zoon 3100 vluchten van Amsterdam naar New York.