We worden door ons doel gedreven: duurzaam leven heel gewoon maken
Het is waarom we naar het werk komen. Het is waarom we zakendoen. Het is hoe we tot buitengewone prestaties komen.
Toen in 1883 Sunlight Soap door onze oprichter in het VK werd geïntroduceerd, was dat baanbrekend, innovatief en had een doel: hygiëne populariseren en dit binnen handbereik van gewone mensen te brengen. Dat was zelfs toen al duurzaam leven. Nu hebben we meer dan 400 merken en worden we nog steeds door dat doel gedreven.
We willen meer goed voor onze planeet en onze maatschappij doen, niet alleen maar minder slechte dingen. We willen de maatschappelijke en milieuproblemen aanpakken waar de wereld mee te maken heeft en we willen het leven van mensen beter maken met onze producten.
We zijn al meer dan 120 jaar pioniers, vernieuwers en 'toekomstmakers'; en we zijn van plan hiermee door te gaan. En we zijn van plan dit op duurzame wijze te doen.
Bezoek onze internationale website voor meer informatie over hoe wij werken
We zijn een echt internationaal bedrijf
- Meer dan 190 landen waar onze merken verkrijgbaar zijn
- 2,5 miljard mensen gebruiken onze producten elke dag
- € 51 miljard omzet in 2020 waarvan 58% in opkomende markten
- 25 miljoen verkopers vormen samen ons mondiale netwerk
Wij bezitten doelgerichte merken
- Meer dan 400 merken die gevestigde namen zijn
- 13 merken die in 2020 een verkoop van boven de € 1 miljard hadden
- 81 % van onze merken zijn de top twee presteerders in hun markt
- 14 merken in Kantars top 50 internationale merken zijn van ons
We worden door onze mensen gedreven
- 149,000 werknemers wereldwijd
- 54 landen waar we de nummer één werkgever van keuze zijn onder afgestudeerden in FMCG
- 50/50 % gendergelijkheid in ons management
- 93 % van onze leidinggevenden zijn afkomstig van de locale markt
Wij gebruiken onze schaal voor goede dingen
- 1.3 miljard mensen geholpen sinds 2010 bij de verbetering van hun gezondheid en hygiëne
- 100 % hernieuwbare netstroom wereldwijd
- 67 % duurzaam betrokken landbouwgrondstoffen
- Duurzaam leven heel gewoon maken
Wij zijn Unilever België
- 93% van onze leiders werkt binnen hun thuisfront
- 50/50 genderbalans in management
- 2 merken in top 10 FMCG in België
- 100% hernieuwbaar elektriciteitsnet wereldwijd