De wereld heeft nog nooit een duidelijker beeld gehad van de uitdagingen op maatschappelijk en milieuvlak, waar we allemaal mee te maken hebben.

De behoefte aan actie is nog nooit zo groot geweest.

En we weten dat we een grote rol spelen. Wij zijn een bedrijf van merken en mensen met een duidelijk doel: van duurzaam leven de norm maken.

Een decennium voor ondernemen

In 2010 hebben we het Unilever Sustainable Living Plan (USLP) gelanceerd om te bewijzen dat duurzaamheid en goede bedrijfsresultaten hand in hand gaan met elkaar.

In de meer dan tien jaar van USLP, is de wereld veranderd. De zaken die ons hebben geïnspireerd om te handelen, zijn nu gemeengoed geworden. Belanghebbenden zien duurzaamheid niet langer als leuk-om-te-hebben: ze zien het nu als een minimumvereiste.

We hebben de afgelopen jaren veel geleerd. Hoewel we het niet altijd even goed hebben gedaan, geloven wij dat we onze ambitie om toonaangevend te zijn op het gebied van duurzaamheid, trouw zijn gebleven. Wij worden gedreven door onze kernovertuigingen dat merken met een doel groeien; bedrijven met een doel blijven bestaan en mensen met een doel groeien.

We geloven meer dan ooit dat wij het juiste pad volgen: voor ons en voor de wereld. Gewapend met de ervaring van onze USLP, zijn we een beweging op poten aan het zetten waarin onze leverancier, klanten en consumenten allemaal delen in het bouwen van een betere toekomst.

Een nieuwe afspraak: met de maatschappij en de planeet

Nu willen wij ons bedrijf en de manier waarop zaken worden gedaan naar een nog hoger niveau tillen. Onze Unilever Compass bedrijfsstrategie, geeft aan hoe we deze ambitie omzetten in de realiteit.

Het Unilever Compass zet onze belanghebbenden in het centrum van alles wat wij doen.

Het bekrachtigt het niet-onderhandelbare belang van het respecteren van mensenrechten. Het bepaalt ook ambitieuze actieplannen om de belangrijkste problemen van onze tijd aan te pakken. Gewapend met de impact van onze merken, gaan we sneller en beter positieve veranderingen kunnen stimuleren.

Onze visie in actie

We hebben de schaal, het vermogen en de wil om een echt, positief en blijvend verschil te maken voor de planeet en onze samenleving. We zijn aan het veranderen, we handelen en we steunen anderen die dat ook doen.

Lees meer over de gebieden die we aanpakken.



We willen de gezondheid van de planeet verbeteren. Door het klimaat te verbeteren. Door de natuur te beschermen en te herstellen en door een wereld zonder afval te creëren.

We willen bijdragen aan een eerlijkere en inclusievere wereld door in alles wat we doen te focussen op gelijkheid, diversiteit en inclusie. Door ons bedrijf te prikkelen om actief levensstandaarden te verbeteren en door mensen voor te bereiden op de toekomst van werk.

Tegelijkertijd willen we de gezondheid en het welzijn van individuen verbeteren. Onze merken bevinden zich in de kern van dit werk: zoals ze dat al gedurende ons hele bestaan zijn.

We weten dat dit een enorm verschil zal maken, maar we weten ook dat de grootste uitdagingen om actie vragen die verder gaat dan de veranderingen die één bedrijf op zichzelf kan aanbrengen.

Enkele van de grootste mogelijkheden voor positieve impact, liggen in onze waardeketen en de gemeenschappen waar we mee verbonden zijn. Dus moeten we de volledige grootte en schaal van Unilever gebruiken om de bedrijfspraktijken en -beleid van de mensen met wie we werken en de economieën waarin we werkzaam zijn, te beïnvloeden.

Want er is voor ieder van ons die een eerlijkere, inclusievere wereld en een gezonde planeet wil, een duidelijke boodschap: er mag geen tijd worden verspild. Laten we nu handelen.

Onderneem zelf actie en help ons onze visie te bereiken.

Terug naar top

We komen graag met je in contact

We zijn altijd op zoek naar mensen die geïnteresseerd zijn in een duurzame toekomst.

Contacteer ons

Neem contact op met Unilever en de gespecialiseerde teams of maak wereldwijd nieuwe connecties.

Contacteer Ons